• nl
    • en

DE 1-2-3 VAN ONZE ‘MARINE ENGINE IMO TIER 3 FINAL SOLUTION’

Het mooie aan het CAT Selective Catalytic Reduction (SCR) – systeem is dat het niet gecompliceerd is. Het heeft geen invloed op de efficiëntie en duurzaamheid van de motor, zoals andere oplossingen voor emissiereductie. Er zijn daarnaast geen modificaties nodig aan motoronderdelen en er is geen toename van de cilinderdruk of in warmteafgifte. Het onderhoud is eenvoudig, met een lange levensduur, doordat de installatie past bij uw scheepsontwerp. Het beste van alles is dat onze Marine Engine IMO Tier 3 Solution de brandstofefficiëntie verbetert en uw kosten verlaagt. Onderstaand leest u in drie eenvoudige stappen hoe het werkt:

1. De doseerkast mengt de juiste dosering van perslucht (1A) en Urea (1B).
2. Dat mengsel wordt overgebracht naar de SCR-module (2A), waar het in de uitlaatstroom wordt geïnjecteerd (2B).
3. Water verdampt en Urea wordt omgezet in ammoniak. De ammoniak komt in contact met de SCR-katalysator om NOx te verminderen. De uiteindelijke output is koolstofdioxide, stikstof, water en zuurstof.

Vraag ons naar de mogelijkheden voor uw MaK motor.

Klik hier voor het originele artikel

(bron: CAT.com)